Područni objekt Mlinska

Skupina Ribice počela je s pripremama za svoje sudjelovanje na samoborskom fašniku.
Obzirom da će predstavljati licitare-srčeka, odgojna je skupina odlučila posjetiti medičarsku radnju „Arko“ gdje su se upoznali s izradom licitara te se okušali u ukrašavanju malih srca.

 

Potaknuti dječjim interesom za vulkane, odgojna je skupina Bubamare obradila temu proučavanjem raznih edukativnih slikovnica i dječjih enciklopedija. Također, okušalik su se u likovnim aktivnostima poput crtanja vulkana i oblikovanjem gline te izradom pokusa u prethodno izrađenom vulkanu.

 

Odgojna je skupina Pčelice boravak na zraku  iskoristila na šetnju do meterološkog stupa te razgledavanjem prirode i okološa u kojem su uočili i promatrali razne ptice poput čaplje, kosa ili vrapca. Taj je situacijski poticaj bio odličan temelj za likovnu aktivnost crtanja ptica, ali i za razvoj spoznaje o svijetu koji okružuje našu djecu.

 

U odgojnoj je skupini Leptirići prevladala tematika osnovnih boja putem raznih motoričkih, likovnih i stolno-manipulativnih aktivnosti. Djeca su motoričku aktivnost nazvala “Obojeni pokret” u kojoj je prevladao razvoj bilateralne koordinacije skakanjem na određenu jednu ili dvije boje. Od likovnih se aktivnosti istaknuo tisak papirnatih čašica i rola od papira te ispunjavanja iste plohe pastelom, a od stolno-manipulativnih magnetni konstruktor kojeg su djeca slagala prema predlošku. Djeca su pokazala velik interes za izradu srca od kalupa i slanog tijesta.

 

Odgojna je skupina Ptičice usmjerena na razvoj fine motorike šake i prstiju te okulomotorne koordinacije trganjem i ljepljenjem papirića na šablonu srca, rezanjem škarama te ubadanjem štapića u suženi prostor. Također, odgojiteljice su u suradnji s roditeljima te prikupljenim raznim materijalima poput tetrapaka ili kutija od jaja obogatile dječju igru dućana (kupnja i prodaja namirnica).

 

U jasličkoj odgojnoj skupini Ježići ptice su bile glavni  motiv za razvoj aktivnosti. Djeci je u razini njihovih očiju postavljen slikovni prikaz životnog ciklusa ptica. Djeca su kreirala igru hranjenja ptica poticajima poput ptica od kartona i čupave žice koja je predstavljaja crviće, a obogaćivala su rječnik i razvijala govor brojalicom “Pliva patka preko Save”.

U jasličkoj odgojnoj skupini Ježići, djeca su pokazala koliko odgojiteljev trud utječe na dječju igru i svakodnevni boravak u vrtiću. Djeca su sama osmislila igre koje su potaknule razvoj senzomotorike kao što je postavljanje i hodanje po taktilnim pločama. Skinuli su svoje papučice, usvajali vještine čekanja na red te hodali po taktilnim pločama i time razvijala taktilnu percepciju. Također, formirali su plesna kola i uživali u glazbenim aktivnostima. Rižom kao rasipnim materijalom, djeca su razvijala finu motoriku šake i prstiju. Svaki dan djeca uživaju u krugu Ježića gdje se potiče razvoj odnosa s vršnjacima, a odgojiteljice su pripremile aktivnost “Moj prijatelj” gdje su dodavanjem lopte opisivali svog prijatelja.

 

Odgojna skupina Bubamare u protekla se dva tjedna istaknula u istraživačkim aktivnostima o eskimima. Jedna djevojčica je ispričala svoju priču o skijanju koja je potaknula nadolazeće aktivnosti. Obične su kockice bile izvrstan poticaj za konstruiranje dječjeg iglua, a snijeg i zima motivirali su djecu na osmišljavanje dječje recitacije u rimi koja se nalazi na panou odgojne skupine. Djeca su pokazala svoju maštu i sposobnost kreativnog izražavanja, ali i poznavanja rime.

 

S već upoznatim igrokazom “Zeko i snjegović” kao temeljnim poticajem za rad, odgojna je skupina Leptirići izradila svoj snijeg, aplikacije (lutke na štapu) te je tehnikom kaširanja balona izradila svog snjegovića koji je bio odličan poticaj za ponavljanje i usvajanje spomenutog igrokaza. Poznata slikovnica “Priča o tri snjegovića”, motivirala je djecu na dramsko-scensko izražavanje. Podijelili su uloge, pripremili prostor i predstavu za prijatelje koju su predstavljali publiku. Ovom su aktivnosti posebice ojačali pozitivnu sliku o sebi te su razvijali stvaralačka svojstva zamišljanjem i uživljavanjem u uloge. Dramskom su tehnikom vođene improvizacije djeca upotrijebila svoju maštu i otputovala na zimovanje gdje su se trebala obući za skijanje i pripremiti za snježnu oluju, a potom su tehnikom smrznutih slika pokazali svoje znanje i osjećaje u određenim situacijama.

Odgojiteljice odgojne skupine Ptičice su posebnu pažnju obratile na aktivnosti za poticanje razvoja fine motorike šake i prstiju te okulomotorne koordinacije. Djeca su usvajala pincetni hvat, rezanje škaricama po liniji te nizanje kamenčića. Također, obradili su dinamiku u pjesmici  “Pahuljice padajte”, a pjesmicu “Zvončići” djeca su svirala udaraljkama u metru i ritmu.

Šetnja i posjet knjižnici obilježili su tjedan odgojne skupine Pčelice. Djeca su usvajala vještine ponašanja u prometu te u knjižnici. U sobi su dnevnog boravka provedene aktivnosti za poticanje razvoja senzomotorike poput izrade snijega, te aktivnosti za razvoj pažnje, pamćenja i uživljavanja u uloge putem igrokaza “Zeko i snjegović”. Ispunjavanje plohe slikarskom tehnikom pastele, utjecalo je na razvoj sposobnosti vizualne komunikacije te senzibiliteta za likovni materijal.

Djeca su odgojne skupine Ribice usvajala i razvijala predmatematičke vještine u raznim aktivnostima poput povezivanja količine i broja, podne pokretne aktivnosti gdje su uz predmatematičke vještine razvijala i grubu motoriku, koordinaciju i ravnotežu. Atmosefera je bila ugodna i vesela, a matematička igra u parovima potaknula je i razvoj socijalnih vještina.

U utorak, 14. siječnja 2025., u područnom objektu Mlinska održana je radionica pod nazivom „Igrom do škole“, namijenjena roditeljima i djeci školskim obveznicima iz objekata Mlinska, Celine i Hrastina. Cilj radionice bio je pružiti roditeljima ideje kako kod kuće pripremati djecu za školu kroz zabavne, razvojno primjerene i motivirajuće aktivnosti i igre.

Radionicu su organizirale psihologinja i odgojiteljice iz odgojno-obrazovnih skupina Bubamare, Zvjezdice i Sovice. Pripremile su dvadesetak aktivnosti koje potiču različite aspekte spremnosti za školu, uključujući predmatematičke vještine, predvještine pisanja i čitanja, socijalne i emocionalne vještine, kao i pažnju i pamćenje. Sve igre i aktivnosti osmišljene su tako da roditelji mogu jednostavno provoditi s djecom kod kuće.

Na radionici je sudjelovalo 15 roditelja sa svojom djecom. Prema rezultatima evaluacije, ciljevi radionice uspješno su ostvareni. Roditelji su istaknuli da su radionicu doživjeli kao zanimljivu, ugodnu, zabavnu, korisnu, poticajnu, inspirativnu i odličnu.

Aktivnosti koje su se najviše svidjele roditeljima i djeci uključuju: pisanje slova u pijesku, pričanje priča, memory u rimi, bingo, suncokret, zadatke s lego kockama, aktivnosti s tijestom za slaganje slova, spajanje slova i slika, vlakić za vježbanje slogova te igre poput domina, nastavljanja niza i kviza. Ipak, pojedini roditelji naveli da su se njihovom djetetu ili njima manje svidjele aktivnosti poput kviza, binga i izražavanja osjećaja.

Ukupna ocjena zadovoljstva roditelja sudjelovanjem na radionici iznosila je visoku prosječnu vrijednost (M=4,88). Svi sudionici (100 %) istaknuli su da su dobili ideje za aktivnosti koje mogu provoditi kod kuće te planiraju isprobati neke od njih. Također, svi bi drugim roditeljima preporučili sudjelovanje na ovoj radionici.

Ova radionica pokazala je kako zajednički trud odgojiteljica, stručnih suradnika i roditelja može pružiti djeci kvalitetnu i zabavnu pripremu za školu. 😊

U navedenom su periodu u odgojnoj skupini Ježići djeca razvijala koordinaciju i ravnotežu putem metodičko organizacijskog oblika rada poligon prepreka (penjanjem i spuštanjem niz tobogan, provlačenjem kroz tunel i hodanjem po suženoj površini). Također, u aktivnostima početnog čitanja i pisanja odgojiteljice su obradile slikovnice “Miffy”, a djeca su usvajala vještine slušanja, praćenja priče putem ilustracija, razvijala pažnju i prostornu percepciju (lijevo – desno).

Odgojnu skupinu Pčelice posjetila je obitelj Štengl  koja je djecu upoznala sa samoborskom narodnom nošnjom i plesovima. Djeca su razvijala grubu motoriku plesanjem te sposobnost doživljaja i izražavanja glazbe usklađivanjem pokreta, pjevanjem te održavanjem ritma i tempa.

U odgojnoj skupini Leptirići djeca su upoznata s igrokazom “Zeko i snjegović”. Provedena je likovna aktivnost slikanja snjegovića slikarskom tehnikom tempere te kaširanja balona za izradu vlastitih lutkica prema već spomenutom igrokazu. U centru početnog čitanja i pisanja, djeci je ponuđena slikovnica “Priča o tri snjegovića” te igra vizualnog slaganja slova prema predlošku. Ovim su aktivnostima djeca obogaćivala vokabular, razvijala pažnju i koncentraciju, operativno mišljenje uspoređivanjem, zapažanjem i stvaranjem pojmova te stvaralačka svojstva.

U odgojnoj skupini Ptičice provela se likovna aktivnost u kojoj su djeca razvijala osjetljivost za likovnu tehniku slikanjem snježne oluje prstićima. Metodičko organizacijski oblik rada poligon prepreka sastojao se od nekoliko nastavnih tema: hodanje po suženoj površini, skakanje i provlačenje što je utjecalo na pravilni rast i razvoj djeteta te usvajanje opće motorike. Materijalno okruženje sobe dnevnog boravka, utjecalo je na razvoj kreativnosti te na stvaranje simboličke igre dućana (prodavanje i kupnja namirnica). Također, djeca su magnetnim oblicima konstruirala kućicu za životinje i time obogaćivala svoju maštu.

U odgojnoj skupini Ribice djeca su upoznata s ukrajinskom narodnom bajkom “Rukavica” koja je bila poticaj za izradu aplikacija, pripremu predstave, podjele uloga te izvođenje predstave pred prijateljima. Djeca su ovom aktivnosti ojačala pozitivnu sliku o sebi, usvajala vještine dogovora i poštivanja tuđih želja.

Odgojna skupina Bubamare uživala je u parku vrtića u igri snijegom gdje su međusobnom suradnjom napravili snjegovića te kreirali svoju igru. U sobi je dnevnog boravka provedena likovna aktivnost na temu pahuljica u kojoj je ponuđena crtačka tehnika tuš i pero.

David Litchfield i Smriti Halls stvorili su ovu čudesnu, posebnu i prekrasnu slikovnicu.

„Duga poslije kiše“ zapravo je kao pjesma kratkih stihova u rimi. Ilustracije živih boja su nevjerojatne, a sama pjesma vrlo pozitivna, puna nade i vjere.

U toploj priči o hrabrosti, promjenama, njihovu prihvaćanju i nastavljanju sa životom, djevojčica i njezina lisica moraju proputovati kroz strašna i mračna mjesta te proživjeti izazovna olujna vremena da bi stigle do prekrasnog i šarenog svijeta na drugoj strani.

Usput nalaze prijatelje koji će ih voditi i podržavati na njihovu putu, a kad svane novi dan, pun je svjetla, života i obećanja.

Prekrasne, živopisne ilustracije i čarobni stihovi bude golemu nadu u našim srcima i pokazuju da katkad moraš proći kroz mrak da bi izašao na svjetlost.

Ova slikovnica i djeci i odraslima pokazuje da se, bez obzira na to u kakvoj se situaciji trenutno nalaze, životne okolnosti mogu promijeniti na bolje i pruža zraku sunca svakome tko traži svjetlo.

U odgojnoj skupini Ježići  u navedenom periodu provodile su se aktivnosti početnog čitanja uvođenjem slikopriče „Sveti Nikola“, stolno manipulativna umetaljka „Čizmice“. Djeca su provodila jutarnje aktivnosti u simboličkoj igri u obiteljskom centru i „pekli keksiće“ za Sv. Nikolu.

U odgojnoj skupini Pčelice provele su se aktivnosti vezane uz Sv. Nikolu, razgovaralo se o dobrim djelima i pristojnom ponašanju, djeca su izrađivala čizmice u različitim tehnikama i formatima te pjevala pjesme o dolasku Sv. Nikole. Osim toga, djeca su uz odgajatelja napravila svoj božićni, svjetlucavi i mirisni, domaći plastelin koji je obogatio svakodnevnu igru.

Organizirala se i božićna radionica za djecu i roditelje koji su izrađivali staklene božićne kugle i girlande od papira za ukrašavanje drvca u sobi dnevnog boravka.

U odgojnoj skupini Leptirići provela se likovna aktivnost ukrašavanja čizmica temperom i gliterima, izrezivanje oblika čizmice i ispunjavanje plohe bojicom te se na taj način razvijala kod djece fina motorika šaka i prstiju i okulomotorne koordinacije. Osim toga, upoznali su recitaciju „Što mi je donio Sv. Nikola?“ uz aplikacije te igrali igru „Što je u čizmici?“ u kojoj su prema opipu opisivali predmet koji dodiruju. Izrađivao se i vjenčić od mirisnih, osušenih naranči i kuglice za bor od špage.

U odgojnoj skupini Ptičice djeca su u raznim tehnikama ukrašavale Čizmicu Sv. Nikole. Osim toga, u grupi se realizirala Božićna radionica na kojoj su se izrađivale kuglice za bor komadićima tkanine te su se ukrašavale staklenke za sijanje pšenice decoupage tehnikom

U odgojnoj skupini Ribice proveo se sklop aktivnosti „U susret Sv. Nikoli“ kroz likovne aktivnosti, kaširanje čizmica od neoblikovanih materijala (plastičnih boca). Osim toga, Ribice su išle u šetnju gradom te sudjelovale u dočeku Sv. Nikole na trgu.

Odgojna skupina Bubamare organizirala je Božićnu radionicu na kojoj se okupilo roditelja i djece u velikom broju. Kroz veselu atmosferu provele su se aktivnosti izrade božićnih drvca od češera, ukrašavanje okvira za obiteljske fotografije i ukrašavanje staklenki tehnikom salvetiranja – decoupage.

U odgojnoj skupini Ježići odgajateljice su oformile senzomotorički centar sa bazenom za loptice i raznim taktilnim stazama. U upotrebi su i mekani, spužvasti Asco elementi za provlačenje i poligone.

Isto tako, u sklopu oglednog sata, odgajateljice su izradile Ježev brlog sa taktilnim lutkama Ježa koji je probudio interes djece i potaknuo slobodnu, imitativnu igru djece.

U odgojnoj skupini Pčelice djeca su posjetila Dječji odjel knjižnice u Samoboru. Povodom Mjeseca Knjige, u knjižnici su posudili slikovnicu „Vjeruj“ koju su u narednim danima čitali i listali u grupi. Cilj je bio potaknuti dječji interes za knjige i upoznati knjižnicu u našem gradu.

Osim toga, pošto nam se bliži Advent, počeli smo pripremati ukrase i materijale za božićne dekoracije, pa smo stavili sušiti naranče i očistili lavandu iz našeg vrta od koje ćemo napraviti mirisne vrećice za božićnu prodaju.

U odgojnoj skupini Bubamare djeca su posjetila Dječji odjel knjižnice u Samoboru te tako obilježila Mjesec knjige. Djeca su slušala priču „Cmoljac zna-Gdje stanuje knjižnica“ za koju su djeca pokazala velik interes.

Osim toga, u grupi se trenutno istražuju Šumske životinje, pa su tako nakon raznih aktivnosti vezanih uz istraživanje ove teme djeca napisala svoju šaljivu recitaciju „Šumska družina” („…Kad u šumi krene vuk, svugdje nastane muk. Pa kaže jedan jež – svi brzo bjež!“)

U odgojnoj skupini Leptirići provela se aktivnost dubljenja bundeve te su djeca istraživala unutrašnjost bundeve, promatrala njene koštice, istraživala opipom što osjete… Koštice su očistili i stavili sušiti, a cijelu aktivnost zaokružili su  čitanjem slikovnice „Juha od bundeve“.

Osim toga provele su se aktivnosti izrada kućica „Moj dom i moja obitelj“ gdje su djeca upoznala članove obitelji svojih prijatelja i predstavila svoje; aktivnost otiskivanja lišća uz korištenje tempere, izrada ukrasa za vjetar uz dramsku tehniku vođene improvizacije te glazbeni poticaj „Ples sa sabljama“.

U odgojnoj skupini Ribice djeca su posjetila Dječji odjel knjižnice u Samoboru te tako sudjelovala u obilježavanju Mjeseca knjige. Posudili su slikovnicu „Maja slavi rođendan“ i knjigu Hrvatska bajkovnica koje su pažljivo slušali prije popodnevnog odmora.

Isto tako, u grupi se odvila divna suradnja u kojoj je jedan dragi djed gostovao u grupi i zajedno s djecom izradio adventski vijenac koji sada krasi njihovu sobu. Aktivnost je najavila početak blagdanskog razdoblja i zagrijala srca svih prisutnih, a najviše malene djevojčice čiji je djed došao u grupu.

Odgojna skupina Ptičice iskoristila je sunčano jesensko vrijeme za dulje boravke na zraku, gdje su djeca pokazala osobit interes za igru lišćem. Lišće su bacali u zrak, preskakali hrpe lišća te istraživali boje, oblike i površinu raznih listića.

Osim toga, u sobi dnevnog boravka poseban interes djece trenutno je na glazbenim instrumentima, pa djeca velik dio vremena provode u aktivnostima sviranja ksilofona i udaraljki istražujući zvukove različitih instrumenata.